تعمیر جت پرینترهای صنعتی

خانه    بلاگ      تعمیر جت پرینترهای صنعتی
تعمیر جت پرینترهای صنعتی

در صورتی که کسب و کارتان مربوط به کارگاه ها، کارخانجات و … است حتما در خط تولید خود از دستگاهی به نام جت پرینتر استفاده می کنید و از این دستگاه برای درج اطلاعات بر روی بسته بندی محصولات کمک می گیرید. در طول دوره ای که از این دستگاه استفاده می کنید احتمال خرابی آن وجود دارد به همین دلیل ممکن است به تعمیر جت پرینتر خود نیاز داشته باشید. در این مقاله می خواهیم درباره تعمیر جت پرینتر های صنعتی با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

پس از راه اندازی و استفاده از جت پرینتر ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود بیاید و ادامه روند کار را با اختلال رو به رو کند. در ادامه به برخی از این مشکلات پیش روی جت پرینترهای صنعتی و تعمیر آن ها می پردازیم.

تعمیر و تعویض برد جت پرینتر صنعتی

بعد از استفاده از جت پرینتر صنعتی ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود بیاید درست مانند هر وسیله دیگر. یکی از مشکلات اساسی در کار جت پرینترها، آسیب دیدگی برد جت پرینتر است. در هنگام بروز این مشکل شما باید از یک متخصص تعمیرکار کمک بگیرید تا به درستی عیب یابی کند، مشکل را برطرف کند و یا در صورت نیاز قطعه آسیب دیده را تعویض نماید.

تعمیر و تعویض هد جت پرینتر صنعتی

یکی از قطعات مصرفی در جت پرینترها، هد دستگاه است. در صورتی که از هد دستگاه جت پرینتر صنعتی به خوبی نگه داری کنید، عمر دستگاه خود را افزایش خواهید داد. اگر مشاهده کردید جت پرینتر شما به خوبی کار نمی کند یکی از احتمالات در این مواقع، وجود مشکلاتی در هد دستگاه می باشد. باید مشکل به خوبی بررسی شود تا در صورت نیاز، قطعه مورد نظر تعمیر و یا تعویض شود.

برای آن که عمر هد جت پرینتر خود را افزایش دهید توجه داشته باشید که حتما از جوهر های استاندارد استفاده نمایید و آن را از نمایندگی های معتبر و مجاز در این زمینه خریداری نمایید و به صورت مداوم از دستگاه خود استفاده کنید.

قطعات مکانیکی و برد های الکترونیکی

در جت پرینتر های صنعتی از قطعات مکانیکی و بردهای الکترونیکی استفاده می شود. در برخی از انواع جت پرینترها از جمله جت پرینتر CIJ  میزان استفاده از این قطعات بیشتر می باشد به عنوان مثال در این نوع جت پرینتر از چند پمپ استفاده شده است. قبل و بعد از هر پمپ نیز فیلتر قرار دارد. از آن جایی که این جت پرینترها به صورت پیوسته در هر حال چاپ هستند، باید به صورت دوره ای فیلتر آن ها تعویض شوند.

در صورتی که فیلترها به موقع تعویض نشوند، به پمپ ها فشار وارد می شود. توجه داشته باشید که این پمپ ها حدود ۳۰ درصد قیمت دستگاه را به خود اختصاص می دهند پس در نگه داری آن ها باید توجه داشته باشید. توسط فرد متخصص عمل هواگیری جت پرینتر خود را انجام دهید تا در اثر اشتباه خود و یا افراد بی تجربه، به دستگاه آسیبی وارد نشود.  برد های الکترونیکی دستگاه نیز فعالیت های مختلفی انجام می دهند. برای حفاظت از آن ها از محافظ های برق مناسب استفاده نمایید.

جابجایی دستگاه جت پرینتر صنعتی

زمانی که جت پرینتر صنعتی شما دچار مشکلی شد دو راه پیش روی شما است: یا آن که از تعمیرکار بخواهید به محل کارتان بیاید و مشکل را برطرف نماید و یا آن که دستگاه را به نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید. اگر تعمیرکار خود به محل کار شما بیاید ممکن است برخی از وسایل لازم برای تعمیر را همراه خود نداشته باشد.

حمل و نقل و جابجایی جت پرینتر نیز برای برخی از دستگاه هایی که وزن بالایی دارند سخت است. به همین دلیل باید خیلی با احتیاط دستگاه را جابجا کرده و آن را برای تعمیر به بیرون ببرید. از افتادن قطعات بر روی زمین و یا هر گونه آسیب به قسمت های مختلف دستگاه جلوگیری کنید تا هزینه تعمیر دستگاه برای شما افزایش پیدا نکند.

شستن هد دستگاه جت پرینتر

در هنگام فعالیت جت پرینتر و پرتاب جوهر از دریچه هد دستگاه، به دلایلی از جمله بی کیفیت بودن جوهر، غلظت جوهر و میزان ولتاژ، جوهر به دیواره های دستگاه برخورد می کند و باعث کثیف شدن هد دستگاه می شود. به همین دلیل باید اپراتور بعد از آن که چند ساعت از شروع کار دستگاه گذشت، سر هد دستگاه را با حلال بخصوصی تمیز نماید.

در این زمان باید توجه داشته باشید که حلال وارد دستگاه نشود زیرا ممکن است گاتر مقداری از حلال را به درون جت پرینتر بکشد. اگر این میزان زیاد باشد باعث رقیق شدن جوهر می شود در نتیجه دستگاه پیام هایی می دهد مبنی بر آن که غلظت جوهر پایین آمده است. پس در تمیز کردن دستگاه به خوبی احتیاط کنید تا نیازی به تعمیر جت پرینتر نباشد.

 مصرف به اندازه حلال

در جت پرینترهای صنعتی باید از حلال های با کیفیت استفاده شود. در صورتی که به هر میزان هر چند اندک، حلال ناخاصی داشته باشد غلظت جوهر به هم می ریزد و پمپ ها هرز می چرخند و کار خود را به درستی انجام نخواهند داد. در این حالت دستگاه خطاهای زیادی می دهد ، به طور مکرر دستگاه از کار می افتد و مشکلات دیگری نیز برای آن به وجود خواهد آمد. در صورتی که از مقدار زیادی حلال استفاده شود، مخصوصا اگر دستگاه در محل گرمی قرار داشته باشد، باعث بروز مشکلاتی برای آن خواهد شد.

میزان مصرف حلال را باید بر اساس نوع جت پرینتر خود و شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارید محاسبه نمایید.

نکته

در هنگام خرید جت پرینتر صنعتی توجه داشته باشید که دستگاه به گونه ای باشد که قطعات آن در کشور موجود باشد تا در صورت نیاز مشکلی برای تامین قطعات مورد نیاز خود نداشته باشید. در غیر این صورت بهتر است جت پرینتر دیگری را خریداری نمایید.

در انتخاب جت پرینتر باید به نیاز خود توجه داشته باشید. جت پرینتر شما باید پاسخگوی نیاز فعلی شما باشد زیرا هزینه های مربوط به آن از جمله هزینه جوهر، هزینه نگهداری و … برخی از جت پرینترها زیاد است و در صورت هماهنگ نبود نیاز شما و این هزینه ها، سود آوری شما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

مشاوره خرید