چه پرینتری برای خانه بخرم؟

خانه    بلاگ      چه پرینتری برای خانه بخرم؟
چه پرینتری برای خانه بخرم

می دانید که تنوع محصولات در بازار زیاد است. چیزی که اهمیت دارد این است که شما متناسب با نیازتان خرید انجام دهید. خرید پرینتر نیز از همین دست به حساب می آید. در صورتی که قصد دارید برای نیاز خانه خود پرینتر تهیه کنید ولی نمی دانید به دنبال کدام نوع پرینتر بروید با ما همراه باشید زیرا قرار است چند مدل پرینتر خانگی را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت خرید کنید.

انواع پرینتر خانگی بر اساس رنگ

از نظر رنگ می توان از پرینترهای مختلفی برای نیاز خانگی استفاده کرد. با توجه به نیازی که دارید می توانید یکی از پرینترهای خانگی زیر را انتخاب نمایید.

پرینتر تک رنگ یا سیاه و سفید

درصورتی که نیاز شما در خانه تنها به چاپ اسناد، مقاله، مدارک و … محدود می شود می توانید از این نوع پرینتر استفاده نمایید. توجه داشته باشید این نوع پرینتر برای چاپ عکس مناسب نیست.

پرینتر رنگی

در صورتی که می خواهید تصاویر رنگی چاپ کنید می توانید از پرینتر رنگی استفاده کنید زیرا این نوع پرینتر ها علاوه بر کارایی های پرینتر تک رنگ، قابلیت چاپ با تعداد رنگ های بیشتری نیز دارند.

پرینتر تصعید رنگ

در صورت فعالیت عکاسی و نیز علاقه به چاپ تصاویر دوربین دیجیتال خود می توانید از پرینتر تصعید رنگ استفاده کنید. در این نوع پرینترها از کاست های جوهر و کاغذهای مخصوصی استفاده می شود و نیاز شما را به رفتن به آتلیه از بین خواهد برد.

انواع پرینتر خانگی از نظر فناوری چاپ

در صورتی که مصرف خانگی شما از پرینتر کم است و به طور پیوسته از آن استفاده نمی کنید، بهتر است از پرینتر های لیزری استفاده کنید. اما در صورتی که عکاس و گرافیست هستید و می خواهید پرینتری خانگی و با کیفیت بالا برای چاپ تصاویر خود داشته باشید پرینترهای جوهر افشان برای شما مناسب تر خواهند بود.

پرینتر لیزری

نوع رایجی از چاپگرها پرینتر لیزری هستند که می توانند متن و گرافیک را با سرعت و کیفیت خوبی چاپ نمایند. این نوع پرینترها مانند دستگاه فتوکپی دیجیتال و پرینترهای چند منظوره از سیستم زیروگرافی استفاده می نمایند. برای چاپ اسناد و مدارک متنی خود به صورت تک رنگ بهتر است از این نوع پرینتر کمک بگیرید زیرا سرعت و کیفیت چاپ این نوع اطلاعات با پرینتر لیزری بیشتر خواهد بود.

نوع دیگری از پرینتر های لیزری هستند که برای چاپ رنگی مورد استفاده قرار می گیرند اما چون هزینه آن ها زیاد است برای مصارف خانگی مقرون بصرفه نیستند.

پرینتر جوهر افشان

پرینترهای جوهر افشان رایج ترین پرینتر های خانگی به حساب می آیند. در این نوع پرینتر جوهر از مخزن خود به نام کارتریج بر روی کاغذ پاشیده می شود و اطلاعات مورد نظر را بر روی آن چاپ می کند. برای چاپ نمودارهای رنگی و تصاویر براق می توانید از این پرینتر استفاده کنید. اگر فقط می خواهید اسناد متنی خود را چاپ کنید بهتر است به سراغ پرینتر لیزری بروید زیرا پرینتر جوهر افشان در کار چاپ متن ضعیف تر از پرینتر لیزری می باشد.

پرینتر همه کاره یا All In One

در صورتی که می خواهید علاوه بر چاپ کارهای دیگری با پرینتر خود انجام دهید باید از این نوع پرینتر همه کاره استفاده نمایید. کارهایی مانند دریافت و ارسال فکس، اسکن و کپی کردن اسناد و تصاویر را می توانید با این پرینتر انجام دهید. پرینتر خانگی همه کاره فضای کمی را اشغال می کند و از نظر اقتصادی نیز بصرفه می باشد.

بهترین برند پرینتر خانگی

برای تهیه پرینتری برای خانه خود می توانید از میان انتخاب های زیادی که دارید به بهترین برند آن ها توجه داشته باشید. برند های HP، Epson، Canon و Brother بهترین برند پرینتر برای مصارف خانگی به حساب می آیند. شما می توانید ویژگی های هر کدام از این پرینترها را بررسی کنید و با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

بهترین پرینترها برای خانه

همانطور که گفتیم پرینتر ها انواع مختلفی دارند و قابلیت ها و کارایی آن ها نیز متفاوت است. در ادامه برخی از پرینترهای مناسب برای مصارف خانگی را نام می بریم.

برای چاپ عکس رنگی می توانید به سراغ پرینتر HP PageWide Pro 577 dw بروید. این پرینتر می تواند تا ۵۰ برگ را به صورت تک رنگ یا رنگی در هر دقیقه چاپ نماید.

پرینترهای HP Deskjet 3755 و HP Deskjet 2130 قابلیت اتصال به وای فای، اتصال از پورت usb را دارد و قیمت مناسب و سرعت پایین نیز از دیگر ویژگی های این پرینتر است.

برای چاپ عکس رنگی در منزل خود می توانید از پرینتر Epson SureColor P400 Wireless استفاده کنید. سرعت چاپ این دستگاه حدود ۵ صفحه در دقیقه می باشد.

اگر به دنبال پرینتر لیزری برای مصارف خانگی خود هستید می توانید به دنبال این پرینتر باشید:

HP Color LaserJet Pro M255dw . این پرینتر دارای صفحه نمایشگر لمسی می باشد و قابلیت چاپ تصاویر رنگی را دارد.

در صورتی که می خواهید یک پرینتر ارزان قیمت برای خانه خود داشته باشید می توانید پرینتر Brother HL-L3270CDW را بررسی نمایید. مشاغل کوچک نیز می توانند از این پرینتر استفاده کنند.

برای تهیه پرینتر برای مصارف خانگی به نکات زیر توجه فرمایید.

به نیاز خود توجه داشته باشید و سرعت چاپ پرینتر را مد نظر بگیرید. سرعت چاپ پرینتر با ppm شناخته می شود که سرعت چاپ اطلاعات به صورت سیاه و سفید و یا رنگی را در هر برگه در دقیقه نشان می دهد. در صورتی که سرعت چاپ برای شما مهم است به این المان توجه کنید در غیر این صورت نیازی نیست مورد توجه قرار بگیرد.

به رزولوشن پرینتر توجه کنید. این مسئله با dpi نشان داده می شود و میزان وضوح و کیفیت تصویر پرینتر را تعیین می کند. هر چقدر این عدد بیشتر باشد یعنی کیفیت و وضوح تصویر بالا است.

به ظرفیت چاپ و توان ماهانه پرینتر توجه کنید. به همین دلیل باید ابتدا نیاز خود را به چاپ در طول یک ماه بررسی کنید و مطابق آن پرینتر مناسب تهیه کنید زیرا اگر بیشتر از ظرفیت و توان چاپ پرینتر از آن کار بکشید عمر دستگاه کاهش یافته و به قطعات آن آسیب وارد می شود.

سایر ویژگی ها و قابلیت های پرینتر را بررسی کنید. اتصال به وای فای، پرینت دو رو، ارسال و دریافت فکس، کپی و … از جمله قابلیت هایی است که پرینترها می توانند داشته باشند. هر چقدر قابلیت ها و ویژگی های پرینتر بیشتر باشد به نسبت، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

مشاوره خرید