همه چیز درباره جوهر و حلال دستگاه های جت پرینتر

خانه    بلاگ      همه چیز درباره جوهر و حلال دستگاه های جت پرینتر
جوهر و حلال جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر از جمله وسایلی است که برای یک خط تولید، کارگاه، فروشگاه و … نیاز است. با کمک این وسیله اطلاعات ضروری مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا و … بر روی محصولات مختلف درج می شوند. اما دستگاه جت پرینتر به جوهر و حلال احتیاج دارد. افرادی که از این وسیله در مجموعه خود استفاده می کنند باید همه چیز را درباره جوهر و حلال دستگاه جت پرینتر بدانند تا کارایی آن را بالا ببرند.

دسته بندی جوهر و حلال دستگاه جت پرینتر کدام است؟

همانطور که می دانید دستگاه جت پرینتر برای آن که بتواند اطلاعات ضروری را بر روی محل مورد نظر چاپ کند، به جوهر و حلال نیاز دارد که به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از موارد زیر:

  • جوهر و حلال مخصوص دستگاه های جت پرینتر CIJ مانند ایماژ، لینکس، هیتاچی، دومینو، لای بین گر و …
  • جوهر دستگاه جت پرینتر صنعتی HP
  • جوهر و حلال و اسپری دستگاه های جت پرینتر صنعتی DOD که با هد XAAR انگلستان فعالیت می کنند.

افشان افزار تولید کننده انواع جت پرینتر

انواع جوهر و حلال دستگاه های جت پرینتر

جت پرینتر ها در انواع مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این دستگاه ها دارای ویژگی ها و امکانات مخصوص خود هستند و به همین دلیل کاربرد های به خصوصی دارند. با توجه به نوع جت پرینتر باید از جوهر و حلال مناسب آن استفاده بشود تا هم کیفیت کار زیاد شود و هم آن که عمر دستگاه افزایش یابد. در ادامه بیشتر به این مسئله می پردازیم.

جوهر های مشکی دستگاه های BEST AMRK

جوهر های مشکی که در دستگاه های  جت پرینتر BEST AMRK استفاده می شود، در ساخت آن ها از جدید ترین تکنولوژی های اروپایی کمک گرفته شده است به همین دلیل وضوح و درخشندگی بسیار بالایی دارند. این نوع جوهر ها دارای خاصیت استاندارد روان و سیال بودن هستند در نتیجه اگر در هنگام استفاده از آن ها نکات مهم ایمنی رعایت شود، این نوع جوهر به هیچ عنوان خشک نمی شود و از طرف دیگر چون کیفیت جوهر زیاد است، اطلاعات چاپ شده با این جوهر بر روی محصولات مختلف در زمان مناسب خشک خواهند شد.

اطلاعاتی که با این دستگاه جت پرینتر و این نوع جوهر چاپ می شوند وضوح و درخشندگی زیادی دارند. این جوهر ها در یک کیسه آلومینیومی نانو قرار می گیرند تا کیفیت جوهر حفظ شده و عمر و ماندگاری آن بالا رود.

کارتریج جوهر مشکی سامر یا summer

در فصول گرم سال باید از جوهر مناسب استفاده بشود به همین دلیل در این فصول، برای دستگاه جت پرینتر از کارتریج جوهر مشکی سامر بهتر است استفاده بشود. این نوع جوهر روندگی مناسب خود را در دمای گرم و خشک دارد و در نتیجه به کار گرفتن آن باعث افزایش راندمان و کارایی دستگاه جت پرینتر خواهد شد.

اطلاعات چاپ شده بر روی برخی از محصولات و بسته بندی ها از جمله سلفون، خطوط رول به رول، شیشه و خطوط تولیدی با سرعت بالا، باید به سرعت خشک شوند. به همین دلیل در این مواقع باید از جوهر های به خصوصی استفاده کرد که سریع خشک یا fast نام دارند.

WhatsApp Image 2022 08 29 at 2.17 3

کارتریج جوهر های خوراکی

برخی از دستگاه های جت پرینتر می توانند از کارتریج جوهر های خوراکی استفاده کنند. این نوع جوهرها با پایه الکل به رنگ های مختلفی مانند قرمز، صورتی، آبی، سبز، زرد وجود دارند. از این نوع جوهر در صنایع غذایی، تخم مرغ، صنایع داروسازی، بیسکوییت سازی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کارتریج جوهر های نامرئی فرابنفش

جوهر های UV یا نامرئی فرابنفش بعد از آن که بر روی محصول قرار می گیرند قابل مشاهده نیستند و فقط بعد از تابش اشعه فرابنفش بر روی محصول، قابل مشاهده می شوند. مقاومت این اطلاعات از نظر چاپ بیشتر از جوهر های معمولی می باشد. به همین دلیل در مواردی که قصد داریم از تقلب و کپی برداری جلوگیری کنیم از این نوع جوهر باید استفاده کنیم.

کارتریج جوهر های رنگی

برخی از دستگاه های جت پرینتر این قابلیت را دارند که از جوهر های رنگی استفاده کنند. این جوهر ها به رنگ های مختلفی مانند سفید، زرد، آبی، سبز، نارنجی، قرمز و … تولید می شوند و از لحاظ کیفیت و درخشندگی و وضوح  و ماندگاری سطح بالایی دارند. به همین دلیل در صنایع مختلفی از جمله لوله سازی مانند لوله پلیکا و PVC، MDF ، شیشه، سلفون، کاغذ، فلز، فیلتر، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع لاستیکی و … می توان از این نوع جوهر برای درج اطلاعات ضروری استفاده کرد.

کارتریج جوهر های روغنی یا Oil

بعضی از کارخانجات به خاطر محصولاتی که تولید می کنند هوایی غبار آلود دارند که باعث خشک شدن جوهر در هد و نازل گرفتگی می شود. برای جلوگیری از این مشکل باید از جوهر های روغنی یا Oil استفاده شود. به خاطر ماهیتی که این نوع جوهرها دارند، در سر هد خشک نمی شوند و دقیقا مطابق با شرایط آب و هوایی این نوع کارخانه ها می باشند. کارخانه هایی مانند کارخانه تولیدی آرد، کارخانه تولیدی کاغذ، کارخانه تولیدی MDF و PVC، کارخانه تولید گچ و سیمان، کارخانه تولید چوب، کارخانه های پتروشیمی، کارخانه های تولیدات ساختمانی کاشی و سرامیک و لوله های ساختمانی و … از جمله این موارد به حساب می آیند.

حلال دستگاه های جت پرینتر چه کاربردی دارد؟

برخی از دستگاه های جت پرینتر نیاز به حلال دارند. استفاده از آن ها باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاه می شود و از خشک شدن جوهر جلوگیری می کند. از آن جایی که هر دستگاه جت پرینتر دارای جوهر مخصوص خود است، طبیعی است که به حلال مخصوص خود احتیاج داشته باشد به همین دلیل در هنگام خرید باید اطلاعات کاملی از دستگاه کسب نمایید تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

مقاله تعمیر جت پرینترهای صنعتی

قیمت جوهر و حلال دستگاه های جت پرینتر چقدر است؟

همانطور که گفتیم تنوع دستگاه جت پرینتر زیاد است در نتیجه به نسبت آن ها جوهر و حلال های مختلفی نیز در بازار وجود دارد. البته شما باید دقیقا مطابق با دستگاه جت پرینتری که دارید به خرید جوهر و حلال مناسب آن اقدام کنید تا کیفیت چاپ را بالا برده و طول عمر دستگاه را نیز افزایش دهید. از همین رو برای آن که اطلاعات دقیقی از قیمت جوهر و حلال دستگاه جت پرینتر تان کسب نمایید با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و از مشاوره آن ها استفاده نمایید.

مشاوره خرید